Via
The aftermath, the Cover-up, Denial and Deception
Russian president Medvedev announced that Russia would work closely with Poland in the crash investigation to learn the cause— Russian pabulum for Western ears. Immediately after the crash, and before any investigation had begun, the Russian “Minister of Security” in Moscow announced the cause of the crash was pilot error [good of them to wait until the crash happened], and blamed it on the pilot’s poor command of Russian in communications with the control tower. Edmund Klich, chief of Polish investigating committee later revealed to the Polish parliament that the Russian traffic controller who talked with the pilot of the presidential plane had disappeared. The Russians said that he retired. The Polish pilot was known to speak flawless Russian, but in this investigation, a minor technicality. Russians quickly took control of the crash site, recovered the black boxes, and – never to miss an intelligence-gathering opportunity – stripped the 97 dead passengers of personal effects, luggage, laptop computers, flash drives, cell phones, sensitive papers, names, telephone numbers, correspondence, documents, and top secret military and diplomatic codes—a coup for Russia's intelligence service. Because of the intelligence value from the crash, and the need for the smoothest of public sleight-of-hand with the coming denials, Putin placed himself in charge of the Russian crash investigation. A master who knows his craft.
On June 6th, Russia announced publically that four of their soldiers had been charged with the theft of credit cards from the bodies of some of the victims and using the cards to obtain cash—within two hours of the crash. This announcement will surely convince the world that Russia has changed its murderous ways and that all their recent murders were just tragic, isolated crimes. Russia also announced that there were two other people in the cockpit during the approach, A Polish Air Force general, the pilot’s boss, who probably urged the pilot to try to land, and an unidentified woman. Although this happens frequently, just to watch—I have done this myself—the Russian message was clear; it was their own fault.
The Russians delayed for weeks before returning the less sensitive items, but kept items of intelligence value. The bodies were shipped to Moscow for “autopsies.” No Polish medical people were permitted as witnesses. Only after six days was Kaczynski’s cell phone returned.
Russian security officers interrogated Polish family members who traveled to Moscow to recover the bodies, sometimes for hours, denying access to the bodies until after the interrogations. There has been no verification that all the bodies were accounted for. The bodies were returned to Poland in sealed coffins for burial and families of the victims were not permitted to open the coffins. Under Polish law, official permission from the state prosecutor's office is required to exhume a body, and that office has denied family requests, apparently for fear of offending Russian sensibilities.
Весь текст:
http://www.doomedsoldiers.com/polish-tu-154-crash-russia.html
Комментарий
- Вначале автор упоминает 96 погибших. Дальше пишет: stripped the 97 dead passengers of personal effects, luggage, laptop computers, flash drives, cell phones...
- Дальше идут пространные рассуждения о системе ILS, которой якобы оборудован смоленский аэропорт. Непонятно, на чем основано его суждение: по всем имеющимся данным, регулярной ILS в аэропорту не было, или, как минимум, она не использовалась для посадки президентского Ту-154.
- As the TU-154 approached the airport, the tower suggested the pilot divert to Moscow.
О том, что диспетчер якобы настойчиво предлагал пилотам уходить на запасной, очень много твердили российские официальные лица. В стенограмме ничего подобного нет. Один раз диспетчер спрашивает у экипажа, какие у них запасные аэродромы. Но это просто вопрос. И один раз польские летчики с Як-40 советуют уходить на Москву "или куда-нибудь", если не получится сесть во второй раз. Но у них, как мы знаем "не получилось" и в первый.
- At the outer marker, two kilometers from the runway
Дальнеприводная станция установлена в смоленском аэропорту за 6км от торца полосы (обычно она устанавливается за 4). Ближняя - 1100м. Откуда автор взял 2 км, непонятно.
- the airplane was on track - этого мы не знаем.
- At the inner marker, one kilometer from the runway, the plane was suddenly 40 to 60 meters to the left of the centerline
Расстояние от оси полосы до первого задетого дерева было измерено с высокой точностью, а не "40-60м"
- The aircraft’s reported speed of 280 K/hr has to be an error. This is twice the speed of a normal landing approach.
Это вообще поразительное утверждение, демонстрирующее всю, мягко говоря, невысокую компетенцию автора, в вопросах, о которых он берется судить. Скорость в 280 км/ч - это предполагаемая скорость Ту-154, вычисленная на основе стенограммы. Она действительно немного больше номинальной (250-270), но никак не в два раза. При скорости 140 км/ч Ту-154 просто не сможет лететь. Если же под странным акронимом "К/hr" автор имеет в виду "knots per hour", то это совершеннейший абсурд, за который надо гнать не только из ЦРУ, но с первого курса любого военного вуза. Knots (узлы) - это мера скорости - морская миля в час, соответственно никаких "узлов в час" быть не может. А 280 узлов (280 миль в час) - это действительно вдвое выше, чем надо.
В общем, после этой статьи я гораздо больше верю тем, кто утверждает, что миф о могуществе ЦРУ изрядно раздут. И 9/11 и 08.08.2008, они, вероятнее всего, бездарно прохлопали - с такими-то горе-аналитиками :)
Единственное, в чем он, возможно, прав, это в том, что докапываться до подлинных причин катастрофы докапываться никто не будет. Всех устраивающая версия, в целом, уже сформулирована и, когда пыль уляжется, будет оглашена официально.
http://aillarionov.livejournal.com/218091.html?thread=12710891#t12710891
← Ctrl ← Alt
Ctrl → Alt →
← Ctrl ← Alt
Ctrl → Alt →